Skip to main content

Posts

Growing the India-U.S. Trade and Investment Relationship

In this  India-U.S. Policy Memo , Joshua Meltzer outlines the state of India-U.S. trade and investment relations. He emphasizes that, despite the impressive growth in the economic relationship, there remains significant room for improvement. He offers recommendations on how to enhance these ties. There are significant opportunities for India and the U.S. to deepen the bilateral trade and investment relationship. While the economic relationship has seen impressive growth over the last 10 years, this has been off a low base and there remains significant room for improvement. For instance, U.S. goods trade with China, a country with a comparable population, was over $560 billion in 2013—almost nine times U.S. trade with India. Another instance: South Korea, a country whose GDP is 60 percent that of India’s, in 2013 had a similar level of goods trade with the U.S. as did India. Indian barriers to trade and investment, including lack of intellectual property protection and enforceme

సోషల్ మీడియా మార్కెటింగ్

సోషల్ మీడియా మార్కెటింగ్ సోషల్ మీడియా మార్కెటింగ్   అనేది సంస్థ యొక్క ఏకీకృత మార్కెటింగ్ కమ్యూనికేషన్స్ ప్రణాళికలో ఒక తాజా భాగంగా చెప్పవచ్చు. ఏకీకృత మార్కెటింగ్ కమ్యూనికేషన్స్ అనేవి సంస్థలు వాటి లక్ష్య విఫణులతో అనుబంధించబడటానికి అనుసరించే ఒక సూత్రంగా చెప్పవచ్చు. ఏకీకృత మార్కెటింగ్ కమ్యూనికేషన్‌లు ఒక వినియోగదారు దృష్టిని ఆకర్షించే సందేశాన్ని రూపొందించడానికి ప్రోత్సాహ రంగాల్లోని అంశాలకు-ప్రకటన, వ్యక్తిగత విక్రయాలు, పబ్లిక్ రిలేషన్స్, ప్రచారం, ప్రత్యక్ష మార్కెటింగ్ మరియు విక్రయాల ప్రోత్సాహం- సహకరిస్తాయి.   సాంప్రదాయిక మార్కెటింగ్ కమ్యూనికేషన్స్ నమూనాలో, ఒక సంస్థచే కమ్యూనికేషన్‌ల యొక్క విషయం, పునరుక్తి, సమయం మరియు మాధ్యమాలు ఒక బాహ్య ఏజెంట్‌తో అంటే ప్రకటనా ఏజెన్సీలు, మార్కెటింగ్ రీసెర్చ్ సంస్థలు మరియు పబ్లిక్ రిలేషన్స్ సంస్థలు వంటి వాటితో భాగస్వామ్యంలో ఉంటాయి.   అయితే, సోషల్ మీడియా అభివృద్ధి సంస్థలు వారి వినియోగదారులతో సంభాషించే విధానాన్ని ప్రభావితం చేసింది. వెబ్ 2.0 ఆవిష్కరణలో ఇంటర్నెట్, సామాజిక మరియు వ్యాపార సంబంధాలను ఏర్పాటు చేసుకోవడానికి, సమాచారాన్ని పంచుకోవడానికి మరియు ఆన్‌లైన్‌లో

21 Ways to Get Inspired (Infographic)

You can't always wait for inspiration. Sometimes you have to hunt it down. Consider this list of tricks and strategies your roadmap, all planned out with the benefit of the latest research and expert advice. You might even bookmark this page -- chances are you'll need a creative boost before you know it.

3 Pitfalls to Avoid in Licensing Agreements

Whether you are a licensee manufacturing a product or the brand owner licensing your product, the definitions, requirements and terms stipulated in the licensing contract are crucially important. Since many of us have no idea how to go about finding a brand licensing professional, we relegate negotiation of the business terms to our attorneys The truth is, attorneys are qualified to address the legal language, such as reps & warranties, indemnification and infringement, but in most cases are not familiar enough with licensing agreement terms, including test protocols, authorized channels, approvals and quality controls, to negotiate them properly on our behalf. Unless you, or someone on your team, has experience in negotiating licensing agreements, you risk falling into one of the three most egregious business term pitfalls in standard licensing contracts. Watch out for: Nets sales.   This may be the most important definition in any licensing contract. The royalties owed

How To Negotiate A Job Offer

You can negotiate a job offer, and I hope you do. The negotiation doesn’t start when you get the job offer, though – it starts much earlier, when you first bring up the salary topic during the interview process. You’ve got to have a salary target in mind when you start a job search. That means you’ve got to know what you’re worth on the talent market, not in a general way but specifically based on your background and your geography. Use  Payscale ,  Salary  and  Glassdoor  to gauge your going rate on the talent market.  All three sites are free, but you’ll have to fill in a bunch of fields with personal data to get the personalized salary G2 you need. In a job search, you’ve got to price yourself like a house. Imagine going to look at a house for sale — you like the house, but there’s no asking price. The owner is puttering in the garden when you visit, and you ask her, “What do you want for the house?” She says “Make me an offer.” You’re going to make a lowball offer, of cou